شرکت آهن پرایس

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

کمبود الکترود برای فولاد سازان

طبق آمار ها و گزارشات رسیده اخیرا اعلام شده است که کشور هایی نظیر روس و اوکراین و یا فولاد سازان کوچک در سطح منطقه با کمبود الکترود مواجه هستند. به عبارت دیگر می توان گفت فولاد سازانی که به روش قوس فولاد خود را تولید می کنند با این معضل رو به هستند. در حال حاضر نیز بیشترین کشوری که با کمبود الکترود مواجه هست، کشور روسیه می باشد. زیرا در طی سال های اخیر، روس ها سهم تولید فولاد خود را به روش قوس حدود 30% افزایش داده اند. کشور بعدی ای که با این مشکل رو به خواهد شد کشور اوکراین می باشد. اوکراینی ها بطور کل 7% فولاد خود را به روش قوس تولید می کنند.

به دلیل آنکه تولید کنندگان داخلی قادر به تامین الکترود  CISنیستند، ناچارا ملزم به واردات الکترود هستند. عمدتا این واردات از سوی کشور چین انجام میشود که اخیرا به دلیل کاهش عرضه الکترود از طرف چینی ها، در حال حاضر تامین کننده ای برای الکترود وجود ندارد. با اینکه تولید کنندگان داخلی CIS با حداکثر ظرفیت در حال تولید هستند، نتوانسته اند کمبود بازار را جبران کنند.

در شرایط کنونی، فولاد سازان کوچک بیشتر از فولاد سازان بزرگ در معرض خطر قرار دارند. زیرا فولاد سازان کوچک همیشه الکترود های مورد نیاز خود را از طریق عرضه های روز بازار تامین می کردند. درحالیکه فولاد سازان بزرگ با بستن قرارداد های بلند مدت با تامین کنندگان، الکترود های خود را تامین می کنند. تولیدکنندگان قوس الکتریکی در روسیه با افزایش قیمت الکترود در شرایط ضعیفتری نسبت به تولیدکنندگان کوره بلندی دارند. طبق برآورد متال اکسپرت، تولید بیلت به روش قوس ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه تولید بیشتری نسبت به کوره بلند دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

  • آهن پرایس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی