شرکت آهن پرایس

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

۳۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

تسهیلات دولت برای بازار مسکن

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار آهن، گزارشات بدست آمده از وضعیت بازار آهن حاکی از افزایش قیمت مجدد در بخش میلگرد ها می باشد. در شرایطی که از دو و سه روز گذشته قیمت میلگرد ها روند کاهش را در پیش گرفته بود، روز گذشته مجددا شاهد افزایش قیمت 30 تومانی در این بخش از بازار مقاطع بودیم. بررسی قیمت روز میلگرد اجدار حاکی از افزایش قیمت در کارخانه هایی از قبیل پرشین فولاد، سیادن ابهر، کویر کاشان و اناهیتا گیلان می باشد.

کارخانه پرشین فولاد روز گذشته قیمت میلگرد آجدار خود را 30 تومان افزایش داد و با قیمت 2640 تومان اقدام به فروش نمود. این کارخانه که طی دو و سه روز گذشته در حال کاهش دادن قیمت هایش بود، روز گذشته با افزایش مجدد قیمت هایش موجب ایجاد نوسان در بازار آهن الات شد.

کارخانه میلگرد سیادن ابهر نیز همچون دیگر کارخانه ها روز گذشته را نوسانی پشت سر گذاشت. این کارخانه هم پس از چند روز کاهش قیمت، روز گذشته در اقدامی ناگهانی قیمت های خود را 25 تومان افزایش داد. در حال حاضر قیمت میلگرد سیادن ابهر 2585 تومان می باشد.

کارخانه میلگرد کویرکاشان که قیمت میلگرد خود را تا 2700 تومان کاهش داده بود، روز گذشته با افزایش 20 تومانی قیمت هایش اقدام به معامله کرد. در حال حاضر قیمت میلگرد سایز 14 کاشان 2720 تومان می باشد.

خبر های بازار آهن حاکی از افزایش قیمت میلگرد کارخانه آناهیتا می باشد. کارخانه اناهیتا گیلان قیمت میلگرد آجدار خود را 40 تومان افزایش داد. این کارخانه طی چهار روز گذشته در مجموع قیمت میلگرد خود را 110 تومان کاهش داد اما روز گذشته با افزایش مجدد قیمت هایش موجب ایجاد نگرانی در بازار شد. در حال حاضر قیمت میلگرد آناهیتا 2700 تومان می باشد.

در شرایطی که وضعیت بازار اهن در حال پیش روی بسوی ثبات قیمتی بود، افزایش قیمت در روز گذشته موجب شد تا بازار مجددا دچار نوسان شود و به دنبال آن میزان تقاضا با کاهش مواجه گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

دستاورد های فولاد مبارکه در سال 96

بهرام سبحانی، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه، در گفتگویی با اشاره به دستاورد های این شرکت اظهار داشت: از بزرگ ترین دستاورد های شرکت فولاد مبارکه که در سال 96 توانست آن را کسب کند، تامین نیاز بازار داخلی و در عین حال ارز آوری مناسب برای کشور می باشد. همچنین طی سال گذشته اهداف فولاد مبارکه محقق شد. از جمله این اهداف گندله سازی سنگان و توسعه مجتمع فولاد سبا بود که یکی پس از دیگری محقق شده و موجب شد تا مجموعه فولاد مبارکه در تولید گندله، افزایش میزان ورق فولادی و پاسخ گویی به تقاضای داخلی موفق عمل کرده و در کل مسیر دسترسی به تولید 6/8 میلیون تن فولاد پیش بینی شده برای سال 96 را هموار تر ساخت.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بهرام سبحانی با بیان این موضوع که تامین نیاز بازار داخلی ازمحل توسعه دستاوردهای فولاد‌مبارکه در سال ۹۶ صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به این موضوع که سال جدید، سال حمایت از کالای ایرانی می باشد، گروه فولاد مبارکه در تحقق این هدف تمام تلاش خود را خواهد کرد چرا که حمایت از تولید و کالای داخلی موضوع سازمانی نبوده و فرآیندی ملی است. مجموعه فولاد مبارکه تولید کننده ورق مورد نیاز بسیاری از صنایع کشور می باشد که در بخش های پایین دیتس این مجموعه تولید کنندگان قطعات و لوازم بسیاری موجود دارند که در سال های پیش باید این اقلام از دیگر کشور وارد می شد.

مدیرعامل فولاد‌مبارکه کسب رکوردهای پی در پی در بیشتر بخش های زیرمجموعه شرکت طی سال 96  را نشانه پویایی نیروی انسانی مجموعه عنوان کرد و گفت: گروه فولاد مبارکه با کسب این موفقیت ها توانست سود بسیاری را کسب کند که این سود نتیجه احساس مسولیت، توسعه‌یافتگی و تصمیم‌گیری‌های آگاهانه در توسعه‌ها ازجمله طرح‌های توسعه گندله‌سازی سنگان، توسعه سبا، اجرای طرح ۲/ ۷ میلیون تنی و همچنین کامل بودن زنجیره تولید در گروه فولاد‌مبارکه می باشد که حاصل آنها ایجاد توازن در تهیه و تامین مواد اولیه موردنیاز، افزایش تولید آهن اسفنجی، تولید تختال بیشتر و انواع ورق‌های فولادی بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

اخبار بازار آهن طی یک ماهه اخیر


روند بازار اهن طی یک ماهه اخیر بسیار پر تلاطم بود. با آغاز سال جاری شاهد افزایش بی سابقه قیمت آهن آلات در بازار بودیم بطوریکه تمامی مقاطع باهم افزایش قیمت یافتند.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بالا رفتن نرخ دلار در اولین روز های بهار 97 موجب شد تا تمامی بازار ها از جمله بازار مسکن و بازار اهن تحت تاثیر قرار گیرد. بازار مسکن بشدت تحت تاثیر افزایش نرخ ارز قرار گرفته و در این بازه زمانی بطور میانگین قیمت واحد های مسکونی 500 هزار تومان در هر متر مربع افزایش یافت. بازار اهن الات نیز دست کمی از بازار مسکن نداشت. هر روزه شاهد اعلام قیمت های نجومی از سوی کارخانه ها بودیم. در هفته دوم فروردین ماه پس از اتمام تعطیلات نوروزی، برخی کارخانه ها با 200 تومان افزایش اعلام قیمت نمودند و برخی دیگر از اعلام قیمت خود داری کرده و فروش خود را بسته اعلام کردند.

اما روند صعودی بازار آهن آلات تنها تا هفته سوم فروردین ماه به طول انجامید و در هفته آخر پس از اعلام دلار تک نرخی از سوی دولت، شاهد کاهش روز افزون قیمت ها در این بازار بودیم. قیمت میلگرد اجدار که در سه هفته ابتدایی تا 200 تومان افزایش یافته بود، با ورود به هفته چهارم این ماه حدود 100 تا 150 تومان کاهش یافت. اگرچه هنوز قیمت ها به حالت قبل باز نگشته اما همین کاهش نسبی قیمت ها می تواند امیدوار کننده باشد و وضعیت بازار آهن را تسکین بخشد.

در روز گذشته، قیمت میلگرد آجدار 50 تومان کاهش یافت. همچنین شاهد کاهش 30 تومانی در بخش پروفیل ها بودیم.قیمت تیرآهن سایز 20 در انبار تهران ثابت اعلام شد و قیمت نبشی ها از سوی کارخانه های تولید کننده بطور میانگین با 50 تومان کاهش اعلام شد. قیمت ناودانی ایرانی هم متاثر از دیگر مقاطع با 70 تومان کاهش معامله شد. با بررسی بخش ورق ها به این مهم دست یافتیم که ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی هیچگونه نوسانی نداشته اند اما در بخش ورق سیاه شاهد کاهش 70 تومانی قیمت ها بوده ایم.

با توجه وضعیت پر افت و خیز بازار آهن آلات طی یک ماهه اخیر، پیش بینی می شود که در اردیبهشت ماه شاهد ثبات در بازار آهن آلات باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

تأثیرگذاری بازارهای اقتصادی بر مسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، با توجه به آمارهای به دست آمده از اخبار بازارمسکن، مسئولان بخش مسکن کشور جو آرامی را برای بازار مسکن در سال جاری پیش بینی کردند اما برخی فعالان این بازار باعث رشد عجیب و جهش ناگهانی قیمت می شوند. به نظر می رسد مانند سال گذشته سوداگران سعی در برهم زدن بازار مسکن داشته باشند. از نیمه دوم سال گذشته شاهد رشد قیمت ها و معاملات در بخش مسکن به ویژه در شهر تهران بودیم از این سو پیش بینی ها حاکی از آن است که این افزایش توجه به نوسازها در بخش مسکن، به ساختمان های نیمه تمام نیز برسد. علی چگینی وزیر راه و شهرسازی در این رابطه بیان کرد: رشد شدید قیمت در هیچکدام از متغیرهای بخش مسکن پیش بینی نمی شود اما با توجه به رشد صدور پروانه های ساختمانی و افزایش سرمایه گذاری در بازار مسکن انتظار می رود که ارزش افزوده در بخش ساختمانی نیز افزایش یابد.
وی در ادامه افزود: از سوی دیگر بازار های اقتصادی تأثیرگذاری چشم گیری در بازار مسکن دارند که در سال 97 بازار ارز و طلا برای سرمایه گذاران جذاب تر از بازار مسکن به نظر می رسید و طبق مشاهدات همچنان نسبت به بخش مسکن بیشتر مورد توجه است.
در شروع اولین روزهای فروردین ماه 97 شاهد افزایش ناگهانی قیمت در بازار ارز بودیم که همین امر موجب شد تا میزان معاملات مسکن با کاهش مواجه شود. البته کاهش میزان معاملات در بخش مسکن علاوه جذابیت دلار و کوچ نقدینگی به سمت بازار ارز، از بازار آهن نیز تأثیر گرفت. بنابراین با افزایش قیمت اهن الات که متأثر از بازار ارز بود، بازار مسکن نیز دچار رکود شد و بسیاری از سازندگان دست نگه داشتند تا قیمت آهن به ثبات برسد. پیش بینی ها حاکی از آن است که در ماه پیش رو، قیمت در بازارهای موازی مسکن و ارز همراه با ثبات باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

سه عامل تعیین کننده قیمت در بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، روابط موجود میان قیمت سنگ آهن و فولاد به عنوان دو کالای اولیه که بر یکدیگر تاثیر می گذارند، طی سال های متوالی بصورت "خطی" بوده است. در سال های اخیر این رابطه خطی تغییر رویه داده و از وضعیت خطی مطلق خارج شده است. در حال حاضر قسمتی از این تاثیرگذاری ها بصورت خطی بوده و نیمی دیگر با تبعیت از وضعیت عرضه و تقاضا و وضعیت اقتصادی در کشور مبدا و شرایط اقتصادی در کشور مقصد می باشد.

بیشترین عامل تاثیر گذاری بر این رابطه وضعیت اقتصادی کشور مبدا می باشد. این تاثیر گذاری بصورتی است که وقتی  خط لوله ۵۲۹ کیلومتری کنسانتره غوطه‌ور در آب «شرکت آنگلو امریکن» در معدن minas-rio نشتی پیدا می‌کند و دو‌بار این اتفاق بطور متوالی رخ می دهد؛ در دفعه دوم موجب تعطیلی سه ماهه معدن شده و به دنبال تعطیلی این معدن و عدم تحویل به موقع کنسانتره به بازار، قیمت در بازار افزایش می یابد.

درباره این موضوع کیوان جعفری‌طهرانی تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی سنگ‌آهن و فولاد می گوید: طی سال 2015 با شکست سد سامارکو برزیل شاهد وقفه در بازار و تاثیر پذیری قیمت ها از این اتفاق بوده ایم. در نتیجه هر اتفاقی که در کشور مبدا رخ دهد موجب عدم تحویل و یا مازاد تحویل شده و تاثیر بسزایی بر بازار کشور مقصد خواهد گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به روند قیمت فولاد و سنگ آهن اظهار داشت: پیش بینی می شد که در بهار چین علی الخصوص پس از فستیوال کینگ مینگ که طی هفته گذشته برگذار شد، میزان ساخت و ساز با افزایش مواجه شده و با توجه به افزایش میزان ساخت و ساز، شاهد افزایش قیمت فولاد و سنگ آهن باشیم، اما از طرفی دیگر دولت چین سیاست انقباضی را در پیش گرفته که آن‌هم به «جنگ تجاری ترامپ» بازمی‌گردد، که این موضوع در هیچ از پیش بینی ها دیده نشده بود. اثرات این جنگ تجاری را این‌گونه می‌توانیم ببینیم که وقتی ترامپ چین را تهدید و چین هم ترامپ را تهدید می‌کند این موضوعات برای بازار عواقب بیشتری دارد، بصورتیکه موجب کاهش عرضه و تقاضای یکسری محصولات در این دو کشور می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

کاهش قیمت ورق سیاه در انبار تهران

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، قیمت روز ورق سیاه در انبار تهران با آغاز آخرین هفته فرودین ماه کاهش یافت. در شرایطی که با شروع سال جدید قیمت تمامی مقاطع از جمله ورق آهن با افزایش مواجه شد، طی روز گذشته شاهد کاهش قیمت این مقطع فولادی بوده ایم. وضعیت بازار آهن در روز گذشته در تمامی مقاطع کاهشی گزارش شده است. پس از مدت ها افزایش قیمت، در حال حاضر شاهد کاهش قیمت ها هستیم. به دنبال تک نرخی شدن قیمت ارز، قیمت آهن الات نیز روندی نزولی در پیش گرفت. در صورتیکه قیمت دلار ثابت بماند شاهد ثبات در بازار اهن الات نیز خواهیم بود.

خبر های بازار آهن حاکی از کاهش قیمت ورق فولاد مبارکه می باشد. قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در روز گذشته میانگین 70 تومان کاهش یافت. قیمت ورق اهن درب بنگاه تهران در حالی کاهش یافت که از ابتدای فروردین ماه با افزایش مواجه شده بود. در حال حاضر قیمت ورق سیاه 10 میل 6000*1500درب بنگاه 2840 تومان به ازای هر کیلوگرم می باشد.

ورق سیاه اکسین اهواز نیز همانند فولاد مبارکه کاهش قیمت بسیاری را تجربه نمود. قیمت ورق اکسین اهواز نیز از ابتدای سال نو پی در پی در حال بالا رفتن بوده است اما روز گذشته پس از اعلام دلار تک نرخی قیمت این محصول نیز کاهش یافت. روز گذشته ورق اکسین 10 میل 6000*2000با قیمت 2990 به ازای هر کیلوگرم معامله شد. پیش بینی قیمت اهن طی روز های آینده حاکی از روند کاهشی قیمت مقاطع فولادی می باشد.

برای دریافت قیمت روز آهن آلات و یا خرید آهن می توانید با شماره 54103-021 تماس حاصل نمائید و با همکاران ما در زمینه خرید اهن آلات مشورت های لازم را به عمل آورید. همچنین برای در یافت اخبار روز بازار آهن به سایت اهن پرایس مراجعه و یا در کانال تلگرامی این مجموعه عضو شوید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

بازگشت حباب قیمت مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، معاملات مسکن در ماه های پایانی سال 96 با کاهش رو به رو بوده است و سهم واحدهای قدیمی ساز از کل معاملات مجموعا 56 درصد افزایش داشته است که این نشان می دهد بازار مسکن مجددا دچار حباب شده است. در اسفند ماه به دلیل جهش ناگهانی قیمت ارز شاهد کوچ سرمایه های غیرمصرفی به بازار طلا و ارز بودیم که این امر موجب افت 33 درصدی معاملات نسبت به ماه های قبل شد. از سوی دیگر خرید و فروش مسکن نیز کاهش 11 درصدی را تجربه کرد.
نکته ی قابل توجه دیگر نیز کاهش چشمگیر فروش واحدهای نوساز بود. در این میان سهم واحدهایی با سن بنای 1 تا 5 سال نیز با کاهش 9 درصدی مواجه شد اما در مقابل سهم واحدهایی با سن بنای 16 تا 20 سال 29 درصد افزایش داشت. این موضوعات نشان دهنده آن است که به دنبال جهش ناگهانی قیمت مسکن در نیمه دوم سال گذشته، متقاضیان به سمت خرید خانه هایی متناسب با بضاعت خود رفتند بنابراین قیمت مسکن مجددا دچار حباب شد.
همانطور که قابل مشاهده است، بازار ارز و بازار مسکن دو بازار موازی هستند که بر روی هم اثرگذاری می کنند. اثر التهابی بازار ارز در بازار مسکن به شکل کاهش چشمگیر معاملات و جهش ناگهانی قیمت ها بروز کرد. بطوری که قیمت های پیشنهادی از سوی مالکان تا 41 درصد افزایش پیدا کرد و در کل معاملات متوسط قیمت مسکن شهر تهران در آخرین ماه سال 96 نیز 26 درصد افزایش داشت.  با وجود این موضوعات رشد بازار مسکن با وجود جهش قیمت ها در پایان سال، حدود 10 درصد نسبت به جهش قیمتی بازار ارز پایین تر است. این جهش های ناگهانی قیمت بر بازار آهن آلات نیز اثرگذار بود و همین امر موجب شد تا بازار اهن دچار رکود شود. با بازگشت حباب قیمتی مسکن، پیش بینی می شود که باردیگر این بازار و بازارهای موازی با آن دچار رکود شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

بازار فولاد از نرخ ارز تبعیت می کند

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بهرام سبحانی، مدیر‌عامل فولاد‌مبارکه در گفتگویی با اشاره به وضعیت بازار فولاد در سال جاری عنوان کرد: در سال جاری می توانیم این قول را بدهیم که قیمت ها در فولاد مبارکه متاثر از کاهش عرضه یا کاهش تولید افزایش نخواهد یافت. اما موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد این که مواد اولیه برخی از محصولات فولادی اعم از مواد نسوز و فروآلیاژ ها وارداتی هستند، از این رو افزایش قیمت ارز و قیمت های جهانی بر ان ها تاثیر گذار خواهد بود. طبق گفته بهرام سبحانی، افزایش نرخ ارز موجب بالا رفتن هزینه ها خواهد شد. بطوری که طی ماه های اخیر برخی از مواد اولیه مصرفی با افزایش بسیار زیادی مواجه شده است. بطور مثال؛ الکترود گرافیتی که برای فولاد در کوره‌های قوس‌الکتریکی استفاده می‌شود، طی سال گذشته از ۲۵۰۰ دلار تا ۲۵ هزار دلارافزایش قیمت داشته است، این یعنی در همین بخش هزینه‌ها ۱۰ برابر شده است.

بهرام سبحانی در ادامه افزود: همچنین در صورتی که دستمزد کارگران در سال جاری با 20 درصد افزایش مواجه شود، بطور یقین بر قیمت های نهایی تاثیر خواهد گذاشت و شاهد افزایش قیمت محصول تمام شده خواهیم بود. وی در ادامه با اشاره به وضعیت قیمت محصولات فولادی در سال جاری گفت: پیش بینی قیمت فولاد و محصولات فولادی در سال جاری امکان پذیر نبوده، اما می توانیم این قول را بدهیم که ما در داخل کشور با کاهش میزان تولید و عرضه موجب افزایش قیمت ها نخواهیم شد و با بررسی وضعیت بازار سعی در افزایش میزان تولید خواهیم داشت.

مدیر عامل فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به وضعیت بازار فولاد در سال گذشته خاطر نشان کرد: طی این مدت عواملی همچون خارج شدن صنایع پایین دستی ازرکود، موجب قوت بازار فولاد شد و باعث شد تا این بازار تحرک داشته باشد و به دنبال این امر نه تها میزان تولید در بخش فولاد افزایش یافت، بلکه این بخش برای تامین نیاز داخل صادرات خود را کاهش داد.

بهرام صبحانی در اخر خاطر نشان کرد: سال 96 برعکس سال 95 پیش رفت. در سال 95 به فولاد سازان خرده می گرفتند که چرا قیمت عرضه فولاد ایران در بازار های جهانی ارزان تر از بازارهای داخلی است، اما سال گذشته قیمت ها ثابت شد و میزان نوسان آن حدود 3 تا 4 درصد اعلام شد و قیمت نهایی فروش ما در داخل از قیمت FOB (تحویل بار کشتی در مبدأ) کشورهای تولیدکننده فولاد در خارج از مرزها پایین‌تر بوده است. حتی در قیمتی که شورای رقابت برای فولاد داخلی تعیین کرد گفته شد که منطبق بر قیمت FOB دریای سیاه باشد که شاهد بودیم که قیمت داخلی فولاد در هر تن تا ۳۰۰ هزار تومان از قیمت FOBدریای سیاه ارزان‌تر بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

کاهش قیمت آهن آلات در روزهای پایانی فروردین ماه

در شرایطی که از ابتدای سال جاری شاهد افزایش قیمت آهن آلات آن هم بصورت نجومی بوده ایم، روز گذشته بعد از سه روز تعطیلی قیمت اهن آلات در اکثر مقاطع کاهش یافت.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بررسی وضعیت آهن در کشور نشان دهنده روند نزولی قیمت روز اهن الات در این بازار می باشد. قیمت ها در مقاطعی همچون تیرآهن، میلگرد اجدار و قوطی پروفیل با کاهش مواجه شد. به دنبال کاهش نرخ دلار در بازار و اعلام دلار 4200 تومانی در رسانه های خبری، طی روز گذشته قیمت ها در اکثر بازار ها روندی نزولی داشت. خبر های بازار آهن حاکی از کاهش 100 تومانی قیمت مقاطع در این بازار می باشد.

روز گذشته وضعیت بازار آهن در بخش میلگرد ها امیدوار کننده بوده است. چرا که قیمت میلگرد آجدار 30 تا 110 تومان افت قیمت داشته است. کارخانه میلگرد سیادن ابهر قیمت میلگرد خود را 70 تومان کاهش داد. این کارخانه پس از مدت ها افزایش قیمت، اقدام به پایین اوردن نرخ میلگرد های خود کرد. در حال حاضر قیمت میلگرد سایز 14 ابهر 2640 تومان می باشد.

کارخانه میلگرد آریان فولاد در بین دیگر کارخانه های میلگرد سازی بیشترین میزان کاهش قیمت را برای خود به ثبت رساند. این کارخانه در روز گذشته با 110 تومان کاهش قیمت، میلگرد سایز 14 خود را با قیمت 2610 تومان به فروش رساند.

خبر های بازار اهن حاکی از کاهش 40 تومانی میلگرد نیشابور می باشد. کارخانه نیشابور قیمت میلگرد اجدار خود را پس از 40 تومان کاهش با قیمت 2720 تومان به فروش رساند. در این بین شاهد ثبات قیمت میلگرد در برخی کارخانه ها از جمله ظفربناب و امیرکبیر خزر نیز بوده ایم. این دو کارخانه قیمت میلگرد خود را در روز گذشته ثابت اعلام نمودند.

پس از میلگرد ها به بررسی قیمت تیرآهن در بنگاه تهران می پردازیم. تیرآهن ها نیز در روز گذشته قیمت هایشان با کاهش مواجه گردید. اما در این میان شاهد ثبات قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان بوده ایم. قیمت تیرآهن آریان فولاد 30000 تومان کاهش یافت تا در صدر بیشترین کاهش قیمت قرار گیرد. دیگر کارخانه های تیرآهن نیز قیمت های خود را کاهش داده اند.

پس از بررسی این دو مقطع فولادی، وضعیت قوطی پروفیل ها را مورد بررسی قرار می دهیم. قیمت قوطی اهن در روز گذشته بطور میانگین 50 تومان کاهش یافت. قیمت پروفیل یزد پس از 20 تومان کاهش قیمت، با قیمت 3310 تومان معامله شد. همچنین پروفیل جهان نیز پس از 100 تومان کاهش با قیمت 3320 تومان به فروش رسید. در این میان شاهد ثبات قیمت پروفیل صابری بوده ایم.

پیش بینی قیمت آهن طی روز های آینده حاکی از کاهش مجدد نرخ ها در این بازار پر نوسان می باشد. باتوجه به کاهش قیمت ارز، در صورتیکه این روند ادامه پیدا کند شاهد افت قیمت بیشتر در اکثر مقاطع فولادی خواهیم بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

افزایش سرمایه گذاری در بازار ساخت و ساز مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، بر اساس آمارهای منتشر شده از بانک مرکزی تحولات مثبتی در بخش مسکن در حال وقوع است. بازار ساخت و ساز پس از یک دوره رکود دو ساله، از ابتدای سال گذشته با استقبال سرمایه گذاران روبه رو شد و روند افزایشی نسبت به فصول مشابه سال قبل از آن  در پیش گرفت. رونق سرمایه گذاری در ساخت و ساز اگرچه هنوز به اوج گیری کامل تیراژ آپارتمان سازی منجر نشده ولی با روند افزایشی در این بخش میتوان به رونق در صنعت های دیگر امیدوار بود.
با افزایش سرمایه گذاری در ساخت و ساز مسکن، بازار آهن آلات نیز با افزایش تقاضا رو به رو خواهد شد. اگرچه این امر ممکن است موجب افزایش قیمت های اعلامی کارخانه شود؛ اما با این وجود به دلیل وجود تقاضای واقعی در این بازار شاهد رشد و تحول بازار آهن و مسکن خواهد شد. بازار ساخت و ساز در دوره کنونی خروج از رکود، به شکل تازه ای خودنمایی کرده است و با ورود سرمایه گذاران به این بخش پروژه های ناتمام منجر به نوسازی می شود. در تابستان سال گذشته در کل کشور، شاهد روند افت سرمایه گذاری در ساخت و سازهای جدید بودیم به طوری که میزان رشد منفی در این حوزه 5 درصد بوده است اما درنیمه دوم سال 96 و سال جاری با رشد بالای 50 درصدی در حجم ورود سرمایه سازنده ها به بخش تکمیل ساختمان های ناتمام مواجه شدیم که این روند رو به رشد در عرضه مسکن نوساز نشانه بهبود مسیر ساخت و ساز و خروج از رکود به شمار می رود.
خروج از رکود در بازار ساخت و ساز مسکن کمک زیادی به رونق بازارهای موازی خود می کند از جمله بازار اهن الات که تأثیرپذیری مستقیمی از این روند دارد. هر چه سرمایه گذاری در بخش مسکن بیشتر باشد، تقاضای واقعی برای خرید انواع مقاطع فولادی افزایش پیدا خواهد کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید