شرکت آهن پرایس

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

بررسی وضعیت ایران در صادرات فولاد

طی جلسه ای که در کشور ترکیه با حضور تولید کنندگان و صادر کنندگان میلگرد جهانی در شهر استانبول برگزار شد، موضوع صادرات ایران با وجود تحریم های جدید امریکا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اهن پراس در اخبار بازار فولاد، اکثر کارشناسان در این اجلاس از اهمیت بیشتر تحریم های ثانویه در مقایسه با تحریم های اولیه سخن گفتند و اظهار داشتند: تحریم های اولیه ارتباط مستقیمی با شرکت ها و اشخاص امریکایی دارد که معاملات ایران را با آن ها دچار مشکل خواهد کرد. اما هدف از تحریم ها ثانویه تنبیه شرکت ها و اشخاص غیر امریکایی می باشد که در جا به جایی پول ایران به این کشور کمک می کنند و در حقیقت چرخه پولی و اقتصاد امریکا را دور می زنند.

در حال حاضر شرکت های اروپایی به طور مستقیم از معامله با ایران منع نشده اند اما بانک های معدودی هستند که معاملاتی را با ایران صورت دهند. در شرایط فعلی مشکل عدم معامله بانک ها موضوع دلار نمی باشد چرا که پیش از تحریم ها نیز این گونه معاملات با دلار صورت نمی گرفت. در چنین شرایطی مشکل نحوه پرداخت پول می باشد. چرا که اگر دستگاه های نظاری متوجه انجام این معاملات شوند، بانک ذی ربط وارد بلک لیست خواهد شد و از تجارت با امریکایی ها منبع خواهد گشت.

در این کنفرانس بسیاری از شرکت های امریکایی، کانادایی و اروپایی از عدم ادامه معاملات با ایران خبر دادند و اعلام کردند که از ابتدای ماه مه دیگر هیچ گونه معامله ای با ایران ندارند. این در حالی است که این شرکت ها تا ماه آگوست فرصت داشتد تا با ایران معاملاتی صورت دهند اما از این کار خود داری نمودند.

در این میان شاهد ادامه روند معاملات با ایران از سوی کشور های جنوب اروپا هستیم. همچنین بخش بزرگی از فولاد ایران در بازار صادرات به جنوب شرق آسیا و به ویژه تایلند، اندونزی و فیلیپین ارسال شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

  • آهن پرایس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی