شرکت آهن پرایس

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

۱۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

افت و خیز قیمت آهن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، طی هفته گذشته شاهد کاهش ارزش پول ملی کشورمان بودیم که همین امر موجب ایجاد آشوب در بازار آهن شد. این روند بطوری بود که موجب ترس خریداران و فروشندگان آهن آلات شده بود. التهاب شدید قیمت در مقاطع فولادی زمانی بیشتر شد که نرخ دلار به 11000 تومان رسید.

طی هفته گذشته این افت و خیزها بصورت لحظه ای پیش می رفت بطوری که قیمت ورق گالوانیزه نیز با نوسان همراه بود. همانطور که مشهود است بازار در حال حاضر نیز به ثبات نرسیده ولی طبق روندی که در آخرین روز هفته گذشته شاهد آن بودیم، پیش بینی می شود طی هفته جاری شاهد کاهش قیمت آهن آلات نسبت به هفته قبل باشیم.

آشوب های به وجود آمده در بازار به دلیل تزریق نقدینگی از سوی افراد غیر متخصص به بازار و نوسانات نرخ ارز است اما پیش بینی می شود که این جریان در روزهای پیش رو روندی کاهشی به خود بگیرد. از این رو در بخش پروفیل ها امروز 13 مرداد ماه شاهد کاهش قیمت کارخانه جهان پروفیل نسبت به هفته قبل بودیم. این کارخانه قیمت قوطی پروفیل های خود را پس از 300 تومان کاهش، 5800 اعلام نمود. 

کارخانه های تولیدکننده میلگرد نیز با آغاز اولین روز هفته، قیمت های اعلامی محصولات خود را کاهش دادند. کارخانه میلگرد آجدار بافق یزد به طور میانگین با 380 تومان کاهش، قیمت میلگرد سایز 12 خود را 4800 تومان اعلام نمود. کارخانه آناهیتا نیز دومین کارخانه ای بود که در بخش تولیدکنندگان میلگرد قیمت های اعلامی خود را 500 تومان کاهش داد، از این رو این کارخانه میلگرد سایز 12 خود را 5000 تومان اعلام کرد.

کارخانه آذر فولاد امین نیز با پیروی از این روند نزولی، قیمت محصولات خود را با کاهش 350 تومانی نسبت به آخرین روز هفته گذشته اعلام قیمت کرد. این کارخانه قیمت محصول سایز 12 خود را پس از روزها افزایش، امروز 4900 تومان اعلام کرد. با توجه با افت و خیز قیمت در بازار آهن آلات بخصوص در بازار آهن تهران، می توان پیش بینی کرد که این روند کاهشی تا چند روز آتی ادامه دار باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

تغییر رفتار بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد؛ یکی از بازارهای مهم جهانی که  طی هفته های اخیر شاهد التهابات آن بودیم، بازار فولاد است. بررسی ها نشان می دهد که با کاهش رشد اقتصادی چین، زیان های قابل توجهی برای آمریکا به وجود آمده است. طبق گزارش های منتشر شده قیمت میلگرد آجدار در بورس شانگهای با افت 2 درصدی همراه بوده است اما کارشناسان بر این باورند که محدودیت های چین به تنهایی بر بازار فولاد و آهن آلات اثر نگذاشته است و باید به تعرفه های تجاری موجود توجه بیشتری داشت.

با نگاهی به محصولات معدنی نیز می توان به این نتیجه رسید که قیمت سنگ آهن و زغال سنگ نیز تحت فشار هستند و روند کاهشی را طی می کند. معامله گران بخش فولاد در رابطه با این موضوع می گویند، نبرد تجاری فعلی می تواند تولیدات صنعتی را تحت تأثیر قرار دهد بخصوص در بخش فولاد که این روزها با تغییرات چشمگیری همراه بوده است. 

به عنوان مثال میزان تولید روزانه فولاد در چین حدود هزار و نهصد تن کاهش را تجربه کرده، بدین معنی که این روند کاهشی می تواند سیگنال هایی را به بازار مخابره کند و تمامی مقاطع را تحت تأثیر قرار دهد. در مقابل آمارهای منتشر شده از بخش آهن و فولاد آمریکا کمی متفاوت است. بر اساس این آمارها میزان تولید فولاد در آمریکا طی هفته گذشته با افزایش 21 هزار تنی همراه بوده است. برخی  کارشناسان معتقدند که رسیدن به ظرفیت بالای 90 درصد در کارخانه های بزرگ آمریکا می تواند بر تولید کل فولاد این کشور تأثیر بگذارد بنابراین فولاد جهانی دستخوش تغییر و تحول می گردد.

این تغییرات در بخش فولاد در ایران هم کاملا مشهود است بطوری که طی ماه گذشته قیمت های مقاطع فولادی فراز و نشیب شدیدی را تجربه کرد. با توجه به تعرفه های جدید در صنعت فولاد، نمی توان پیش بینی دقیقی از آینده این بازار داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

وضعیت نا بسامان بازار آهن الات

از اواسط تیر ماه وضعیت بازار های کشور ملتهب شد. تا جایی که شاهد افت ارزش پول ملی کشور در دو سه هفته اخیر بوده ایم. به دنبال این التهابات و کاهش ارزش پول کشور، رعب و وحشت به بازار های کالایی، علی الخصوص محصولات فولادی وبازار اهن آلات رسوخ کرد و هر روزه قیمت ها را در این بازار ها افزایش داد، تا جایی که هر روزه شاهد بالا رفتن قیمت ها در بازار اهن الات و محصولات فولادی و محصولات تخت از قبیل ورق گالوانیزه و میلگرد ها بوده ایم.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طی این روز های پر التهاب، قیمت دلار به 11000 تومان نیز رسید. این افزایش قیمت دلار بدین معنی است که ارزش پول کشور ما در مقابل کشور امریکا صفر می باشد. در حال حاضر عده ای که مدت سپرده گذاری یکساله شان به پایان رسیده است طی هفته های اخیر سپرده هایشان را از بانک دریافت کرده و به بازار تزریق کرده اند. به عقیده برخی از کارشناسان این بخش، روند هیجانات اقتصادی در کشور تا پایان دور دوم تحریم ها ادامه خواهد داشت.

نقدینگی کسانی که در این بازار مبتدی هستند پس از ایجاد التهابات و نوسانات در بازار به دیگر بازار ها سرازیر خواهد شد. در روز های اخیر کارشناسان در خصوص قیمت دلار و تاثیر آن بر قیمت آهن آلات اظهار کردند؛ چنانچه قیمت دلار به 10 هزار تومان رسد، قیمت میلگرد 5000 تومان خواهد شد و در صورتیکه قیمت دلار تا اواسط مرداد ماه افزایش یابد، نرخ محصصولات فولادی نیز در همین راستا حرکت خواهد کرد.

در خرداد ماه سال 96، متوسط قیمت میلگرد اجدار در حدود 1500 تومان گزارش شده است. این در حالی  است که قیمت این مقطع آهن در مرداد ماه سال 97 به حدود 4500 تومان رسید. همچنین افزایش قیمت ها در بخش آهن آلات موجب بالا رفتن قیمت مسکن نیز شده است. در سال 96 متوسط قیمت واحد های مسکونی در شهر تهران در حدود چهار و نیم میلیون تومان بوده که این میزان در سال 97 به حدود هفت میلیون تومان رسیده است. با توجه به این نوسانات، شاهد افزایش 300 درصدی قیمت های محصولات فولادی و 50 تا 60 درصدی قیمت مسکن در سال جدید بوده ایم که به موجب آن قدرت خرید قشر ضعیف جامعه روز به روز با کاهش مواجه می شود.

چنانچه قیمت آهن آلات و مسکن همچنان روندی صعودی را در پیش گیرد، قیمت مسکن نیز به همین میزان بالا خواهد رفت که این موضوع فاجعه می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

اظهارات جدید امریکا و تاثیر آن بر قیمت آهن آلات

پس از مدت ها عدم اعلام قیمت از سوی کارخانه های تولید کننده آهن، امروز مورخ 10 مرداد ماه سال 97  شاهد اعلام مجدد قیمت ها از سوی تولید کنندگان هستیم.

به دنبال صحبت ها روز گذشته رئیس جمهور ایران و همچنین دونالد ترامپ رئیس جمهور کشور امریکا مبنی بر تمایل به مذاکره بدون شرط با ایران، قیمت ها در بازار ها ارز و سکه با کاهش مواجه شد. قیمت دلار که به 11000 تومان نیز رسیدن بود، تحت تاثیر این صحبت ها به قیمت 9800 تومان کاهش یافت. همچنین قیمت سکه از 4 میلیون و 50 هزار تومان به 3 میلیون و 850 هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، با توجه به اینکه بازار اهن الات از نرخ ارز تاثیر می گیرد و قیمت ها با توجه به قیمت ارز تعیین می شود، هم اکنون شاهد تغییراتی در بازار اهن الات هستیم. اگرچه این تغییرات چندان چشمگیر نبوده و در حال حاضر تنها اتفاقی که در بازار افتاده است اعلام قیمت از سوی کارخانه ها می باشد که این روند طی یک هفته اخیر متوقف شده بود.

در حال حاضر کارخانه قوطی پروفیل جهان اعلام قیمت کرده است که آخرین قیمت اعلامی این کارخانه در چهارشنبه هفته گذشته بوده است. نرخ اعلامی این کارخانه برای ضخامت 2.5 میل 6100 تومان می باشد.

همچنین کارخانه آناهیتا گیلان تولید کننده میلگرد اجدار، روز گذشته قیمت میلگرد سایز 14 خود را 6000 تومان اعلام کرد که در حال حاضر طبق گزارشات بدست آمده این کارخانه قیمت میلگردش را 300 تومان کاهش داده و با قیمت 5700 تومان در حال معامله می باشد.

با توجه به شرایط جدید پیش آمده در کشور و اظهارات رئیس جمهور امریکا در خصوص مذاکرات با ایران، می توان تا حدودی به روند ماه آینده بازار امیدوار بود که همین امر باعث خواهد شد تا کمی از نگرانی های تولید کنندگان و متقاضیان کاسته شود. اگرچه این امیدواری تا حدودی نیست که بتوان گفت قیمت ها طی یک ماه به روند قبلی باز می گردد اما باز هم جای امیدواری هست.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

پایان پروژه مسکن مهر

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، در شرایطی خرید و فروش واحدهای مسکن مهر در سال 1397 به اتمام می رسد که به طور کلی رئیس اداره کل بانک مسکن دلیل این پایان خرید و فروش مسکن مهر را در سال1397، تأکید دولت اعلام نموده است.  بر حسب آمارهای بدست آماده از سوی مهدی احمدی کارشناس بخش مسکن، پس از مدتها  سماجت زیاد  دولت برای اتمام و تحویل واحدهای مسکونی مسکن مهر، پیش بینی  می شود که طرح پرونده مسکن مهر تا پایان سال 97 به اتمام رسیده و حمایت های مالی جهت آماده سازی واحدهای مسکونی و تامین خدمات روبنایی و زیربنایی، ازسوی بانک مسکن با همراهی دولت تامین خواهد شد.


از  آغاز اجرای طرح مسکن مهر تا پایان خرداد ماه 1397 فروش اقساطی واحدهای مسکونی مسکن مهر که مالکان آنها کارت قسط پرداختی را اخذ کردند، امکان پذیر بوده و با توجه به این روند طبق گزارش های اعلام شده، طرح فروش تسهیل مهر با استفاده از کارت پرداخت قسط برای مالکان صادر می گردد تا تمجیداتی برای تامین مالی در اختیار مالکین  در ساخت مسکن  به صورت قسطی صورت گیرد.


مهدی احمدی در رابطه با  ادامه این روند خاطرنشان کرد از میان استان های کشور، شعبه بانک مسکن  در استان تهران  نزد 195 هزار و 586 واحد مسکونی مسکن مهر وجود دارد که به ازای  فروش این واحدها به صورت قسطی کارت قسط پرداخت، برای متقاضیان  صادر می گردد. در اواخر بهار سال 1397 با طرح مسکن مهر حدود 5 هزارو 325 میلیارد و 801 میلیون و 700 هزار تومان تسهیلاتی برای این واحدها در استان تهران در نظر گرفته شد که  فروش اقساطی آنها نیز از طرف بانک مسکن آغاز شده است. رئیس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن در بخش مسکن مهر، چهار استانی را که بیشترین تعداد واحدهای مسکن مهر را به صورت اقساطی به فروش رسانده و متقاضیان کارت قسط پرداختی  خود را اخذ کرده اند را پس از شهر تهران به ترتیب استان های اصفهان، فارس ، خراسان رضوی و آذربایجان را اعلام نمود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

روند ادامه دار افزایش قیمت آهن

پس از افزایش بی رویه قیمت مقاطع فولادی در بازار اهن آلات، روز گذشته شاهد بالا رفتن قیمت در بخش پروفیل ها بودیم.  به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، در اولین روز از هفته جاری کارخانه های تولید کننده مقاطع اهن تقریبا همگی از اعلام قیمت صرف نظر کردند و آنقدر نرخ ها روند صعودی زیادی داشت که تنها فروش بصورت تایید مجدد و واریز نقدی امکان پذیر بود. 
تنها بخش از بازار که اعلام قیمت نمود، بخش تیرآهن بود که از بنگاه تهران نرخ های جدید اعلام شد. قیمت های اعلام شده از سوی بازار اهن شاد اباد تهران خبر از افزایش قیمت ها می دهد. از این رو نرخ تیرآهن سایز 16 حدود 20000 تومان تا 80000 تومان دچار افزایش شد.
خبر های بازار اهن حاکی از افزایش 40000 تومانی قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان درب بنگاه تهران می باشد. نرخ این مقطع فولادی از آخرین روز های ماه گذشته تا به امروز در مجموع 120000 تومان افزایش یافت که این میزان افزایش قیمت طی یک هفته اتفاق افتاده است. همچنین قیمت تیرآهن سایز 14 آریان فولاد نیز روز گذشته پس از 20000 تومان افزایش،737000 تومان اعلام شد. نوسانات قیمتی این تیرآهن نیز طی یک هفته اخیر دست کمی از تیراهن ذوبی نداشته و از حدود یک هفته گذشته تا به امروز قیمت تیرآهن آریان فولاد 100000 تومان افزایش یافته است. 
اما این روند صعودی تنها به این دو کارخانه ختم نمی شود و در ادامه بررسی های به کارخانه یزد می رسیم که بیشترین افزایش قیمت را در میان دیگر کارخانه ها در تهران داشته داست. قیمت تیرآهن یزدی در روز گذشته 80000 تومان افزایش یافت و سردمدار افزایش قیمت در روز گذشته بود. در حال حاضر نرخ تیرآهن یزدی سایز 16، 737000 تومان می باشد.
با توجه به روند فعلی بازار و افزایش های مکرر قیمت ها، پیش بینی می شود قیمت ها تا پایان هفته جاری نیز به همین صورت افزایش یابد. در خبر های منتشر شده در روز های گذشته از راه حل کاهش قیمت ها و میزان ادامه دار بودن این روند بازار صحبت کردیم که می توانید با مراجعه به سایت آهن پرایس از این اخبار مطلع شوید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

بازار مسکن بلاتکلیف است

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، کلیه بازارها در شرایط فعلی سردرگم هستند اما این بلاتکلیفی در بازار مسکنبسیار چشمگیر است زیرا سهم سرمایه گذاری خانوارها در این بخش عدد قابل توجهی است. از سوی دیگر، قدرت مردم نیز نتوانسته با وضعیت جدید تطابق پیدا کند به همین دلیل با کاهش معاملات مسکن مواجه هستیم. البته بحث فقط خریداران نیستند و قشر بزرگی از فروشنده ها که منتظر زمان مناسب برای فروش واحدهای خود می باشند نیز سردرگم هستند و نمی توانند با توجه به التهابات بازار تصمیم گیری کنند که اگر خانه های خود را بفروشند، می توانند جایگزین آن را پیدا کنند یا خیر؟

در شرایط فعلی تصمیم گیری برای آینده در بازار مسکن مشکل شده اما چیزی که مسلما در این بازار تأثیرگذار است، وضعیت نرخ ارز می باشد. تا زمانی که ارز به یک ثبات نسبی نرسد، شاهد همین وضعیت نابسامان مسکن خواهیم بود.

مهدی روانشادنیا کارشناس بخش مسکن در رابطه با این موضوع بیان کرد: وقتی بازار های موازی با بازار مسکن به ثبات نرسند، این بخش نیز با التهاب پیش می رود. وی در مورد پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به دولت برای تعیین سقف 10 درصدی افزایش قراردادهای اجاره بیان کرد: « این موضوع با سیاست های چند سال اخیر وزارتخانه در تضاد است و به نظر می رسد که اجرایی هم نباشد زیرا عرضه و تقاضا در بازار مسکن تعیین کننده هستند. ما هر زمان که توانستیم ارزش پول ملی را در یک دامنه مشخص نگه داریم، آن وقت می توانیم راجع به این موضوع تصمیم گیری کنیم. »

روانشادنیا افزود: در شرایطی که روند مشخصی برای کلیه بازارها وجود ندارد و ارزش پول ملی نیز مشخص نیست، نمی توان نرخ دقیقی برای کالا گذاشت به همین دلیل افزایش نرخ مسکن رو به افزایش است و سقف دقیقی برای آن مشخص نشده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

راه حل کاهش قیمت اهن الات

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بسیاری از فعالان بازار فولاد بر این باورند که می توان التهابات موجود در بازار را کنترل کرد. در شرایط فعلی که قیمت آهن به صورت لحظه ای در حال افزایش است، این باور غیر قابل اجرا به نظر می رسد اما می توان گفت که افزایش حجم عرضه از سوی تولید کنندگان، یکی از این راهکارها است. اگر چه در بازار فعلی نرخ ارز یکی از موثرترین گزینه ها در تعیین قیمت محصولات به شمار می آید، اما بازهم شاهد سوء استفاده بسیاری از تولیدکنندگان از وضعیت کنونی بازار هستیم.

راه حل دیگری که فولادسازان ارائه داده اند، همگام سازی قیمت محصولات فولادی اعم از قیمت میلگرد آجدار، قیمت نبشی وقیمت ناودانی بر اساس دلار آزاد است. پس باید این بخش ها باهم همگام باشند و هرچه بیشتر برای کنترل قیمت فولاد تلاش کنند، هجوم سیل نقدینگی به این بازار بیشتر خواهد شد و شاهد بروز تقاضای کاذب خواهیم بود.

در چند روز اخیر نیز شاهد همین مطلب بوده ایم. با افزایش قیمت در بازار اهن تهران، بسیاری از افراد فرصت طلب وارد بازار فولاد شدند تا بتوانند با سوداگری منفعت کسب کنند. پس راهکار دوم به معنی نزدیک کردن قیمت فولاد به نرخ واقعی و با افزایش پلکانی می باشد. در صورتی که این دو گزینه یعنی افزایش عرضه به همراه افزایش قیمت در بورس کالا به بازار تزریق نشود، همچنان شاهد افزایش غیر معقول و کنترل نشده قیمت خواهیم بود که این روند همرا به تقاضای کاذب در بازار فولاد خواهد بود.

بازار در حال حاضر تشنه است و بروز برخی هیجانات بدون هیچ توضیحی موجب آشفتگی آن می شود. همچنین در ساعات ابتدایی روز کاری هفته گذشته شاهد افزایش قیمت در بورس کالا بخصوص افزایش قیمت در بخش انواع ورق فولادی از جمله ورق سیاه و ورق گالوانیزه بودیم که نشان از بازار آشفته این روزها دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

مشکلات نوسانات قیمت فولاد

یکی از دلایل افزایش قیمت ها طی ماه های اخیر بدون شک نوسانات نرخ ارز وبده است که تاثیر بسزایی بر نوسانات بازار های کالایی از جمله بازار فولاد داشته است. در حقیقت افزایش یک دفعه ای قیمت ارز و همچنین ادامه دار بودن این شرایط در بازار فولاد در شرایطی اتفاق افتاد که دو کلید واژه اصلی این بازار یعنی ، «رکود» و «نبود تقاضای موثر» وجود داشت.
به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، پس از تصمیم تک نرخی شدن دلار از سوی دولت که موجب شد نرخ دلار را 4200 تومان اعلام کنند، قیمت ها در بازار فولاد با یک دو گانگی مواجه گردید. زیرا در حقیقت دلار با این قیمت در بازار یافت نشد و بازار مسیری جدیدی را طی کرد. 
محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان در این رابطه به سه مورد در بازار فولاد پرداخت. موضوع اول «اثرات نرخ ارز بر بازار»، دوم «شیوه‌های قیمت‌گذاری فولاد» و سوم «شرایط بعد از تحریم در این بازار» می باشد. موضوعی که مشکلات و نقد و نظر های بسیاری در میان کارشناسان و مسئولان وزارت صنعت و معدن دارد.
رئیس اتحادیه آهن فروشان در ادامه با بیان اینکه میزان تولید فولاد در کشور طی یکی دو سال اخیر با افزایش چشمگیری مواجه شده است، اظهار داشت: طی یکی دو سال گذشته تولید فولاد در کشور رشد بسیار مطلوبی داشته است و به تناسب میزان عرضه در بازار های داخلی نیز با افزایش مواجه شده است. همچنین در دو سه ماه اخیر میزان تقاضای محصولات فولادی در بورس کالا با رشد مواجه شده و در حال حاضر بازار فولاد مشکلی بابت میزان عرضه ندارد. در حال حاضر مشکل جدی بازار فولاد و دیگر فلزات داخلی نوسانات نا متناسب قیمت ارز می باشد چرا که در حال حاضر قیمت ارز با پول رایج کشور برابری نداشته و نوسانات نرخ ارز بر قیمت ها در بورس کاغلا تاثیر گذار بوده است که همین امر موجب شده تا در بازار اختلالاتی بوجود آید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

افزایش بی سابقه قیمت ها در بازار آهن

روز گذشته بازار آهن الات رکورد افزایش قیمت را در سال جدید زد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، پس از مدت ها نوسانات ناشی از نرخ ارز در بازار آهن آلات، روز گذشته پس از صحبت های دونالد ترامپ رئیس جمهور کشور امریکا علیه ایران، قیمت ها در بازار سر به فلک کشید. افزایش قیمت در این بازار به اندازه ای شدید گزارش شده است که در هر ساعت نرخ ها توسط کارخانه ها افزایش می یافت و وضعیت بازار نا مشخص بود.

کارخانه های میلگرد سازی هر یک نرخ های خود را بطور میانگین 200 تومان افزایش دادند. این در حالی است که تا کنون بیشترین افزایش قیمت در طول یک روز 150 تومان در بازار اهن آلات به ثبت رسیده است. اما روز گذشته کارخانه ها دیگر دست از بالا بردن نرخ بر نداشتند و طی ارین نرخ ها کارخانه میلگرد سازی سیادن ابهر قیمت میلگرد سایز 14 خود را 250 تومان افزایش داد. در حاضر قیمت میلگرد این کارخانه 3800 تومان می باشد. پس از اعلام قیمت از سوی کارخانه های میلگرد سازی طی اطلاعیه اعلام کردند که برای حمایت از حقوق مشتریان فروش خود را خواهند بست. این خبر از سوی اکثر کارخانه های تولید کننده منتشر گردید که سیاستی جدید در راستای افزایش قیمت ها محسوب می شود. در این میان شاهد عبور قیمت میلگرد از مرز 4000 تومان نیز بودیم. در روز گذشته کارخانه میلگرد هیربد زرندیه قیمت میلگرد خود را 4030 تومان اعلام کرد که این امر موجب ایجاد شک بزرگی در بازار شد.

خبر های بازار اهن حاکی از افزایش قیمت بخش های دیگر بازار از جمله قوطی پروفیل ها نیز می باشد. قیمت قوطی پروفیل نیز همانند میلگجرد ها در روز گذشته به مرز 4000 تومان رسید. قیمت قوطی پروفیل ها بطور میانگین 200 تومان افزایش یافت.

بخش تیرآهن ها روز گذشته بطور کلی فروش خود را بست. تیرآهن ها که افزایش قیمت بسیار زیادی داشتند، در روز گذشته اعلام قیمت نکردند و در همون ساعات اولیه صبح فروش خود را بستند. اگرچه طی گزارشات بدست آمده تنها برخی از بنکداران فروش داشتند که اعلام قیمت نمی کردند و تنها بصورت ثانیه اقدام به فروش کردند.

در بخش نبشی و ناودانی کارخانه های تولید کننده هیچ یک قیمت اعلام نکردند و در این میان تنها کارخانه ناب تبریز بود که قیمت های خود را با 250 تومان افزایش اعلام کرد. قیمت نبشی ها در بازه 3800 تا 3850 تومان می باشد و هنوز از مرز 4000 تومان عبور نکرده است.

با توجه به وضعیت بازار آهن آلات، در حال حاضر امکان پیش بینی برای این بازار پر التهاب وجود ندارد اما موضوعی که کاملا مشخص است، این است که پیش از این در بسیاری از گزارش ها از این وضعیت در مرداد ماه خبر داده شده بود و بسیاری از کارشناسان مرداد ماه را برای اقتصاد کشور بسیار سخت دانسته اند و اظهار داشتند چنانچه بتوانیم این ماه بسیار دشوار را پشت سر بگذاریم دیگر ماه ها شرایط بهتر خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.