شرکت آهن پرایس

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

تأثیر تحریم های ثانویه در بازار فولاد

کارشناسان و فعالان بازار فولاد بر این باورند که تحریم های ثانویه مهم تر از تحریم های اولیه هستند. تحریم اولیه بطور مستقیم شرکت‌ها و اشخاص آمریکایی را تحت تأثیر قرار میدهد. شرکت هایی که با کسانی که تحت تحریم آمریکا باشند از جمله ایران معامله انجام داده اند.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، هدف تحریم های ثانویه از سوی دولت آمریکا، تنبیه شرکت ها و اشخاص آمریکایی است که قانون را دور زده و در جابه جایی پول به ایران کمک می کنند؛ در واقع این اشخاص و شرکت ها شبکه پولی و اقتصاد آمریکا را دور می زنند.

با وجود اینکه شرکت های اروپایی بطور قانونی از معامله فولاد با ایران منع نشده اند، اما بانک های بسیار اندکی هستند که در چنین معامله هایی خود را دخالت دهند. مشکل اصلی معامله دلار نیست چراکه قبل از اعمال تحریم ها نیز معاملات به دلار صورت نمی گرفت ولی موضوع اصلی نحوه پرداخت است چون اگر دستگاه های نظارتی متوجه شوند که آنها با ایران معامله انجام داده اند، وارد لیست سیاه می شوند و از تجارت با آمریکایی ها منع خواهد شد.

در کنفرانس های صورت گرفته بسیاری از شرکت های آمریکایی، کانادایی و اروپایی اظهار کردند که از معامله با ایرانی ها دست کشیده اند. این تحریم زودتر آغاز شد در صورتی که تا آگوست وقت داشتند؛ به همین دلیل قیمت های تولیدکنندگان ایرانی نیز رقابتی اعلام میشد.

در این میان تنها جنوب اروپا جزء نقاطی بود که به خرید فولاد از ایران ادامه داد و همچنین بخش بزرگی از فولاد ایران در بازار صادرات به جنوب شرق آسیا به خصوص اندونزی، تایلند و فیلیپین ارسال شده است که اکنون نیز این روند ادامه دارد. بنابراین با توجه به بررسی ها، کارشناسان اعتقاد دارند که اگر تحریم های ثانویه اعمال گردد، تأثیر بیشتری بر وضعیت بازار فولاد خواهد گذاشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

  • آهن پرایس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی