شرکت آهن پرایس

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

۱۵ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

نقش بورس کالا در تنظیم بازار

اسدالله فرشاد، کارشناس بازار فولاد طی گفتگویی با اشاره به نقش بورس کالا در تعادل قیمتی بازار آهن و فولاد کشور اظهار داشت: حدود یازده سال از تاسیس بورس کالا در کشور می گذرد و در حال حاضر بازار های کالایی کشور علی الخصوص بازار اهن و فولاد در مقایسه با پیش از تاسیس بورس شرایط متفاوت تری دارند.

این کارشناس بازار در ادامه افزود: مهم ترین اتفاقی که پس از تاسیس بورس کالا رخ داد، واقعی شدن قیمت های بازار بوده است. بطوری که تا قبل از ان تعیین قیمت آهن آلات و محصولات فولادی در اختیار واسطه های بازار بوده است اما پس از آن از سوی بورس کالا تعیین گردید که خود موجب افزایش سود تولید کننده ومصرف کننده نهایی شد. از جمله دلایل تاسیس بورس کالا می توان به نارسایی های بازار های سنتی، عدم وجود شفافیت های قیمتی در عرضه و تقاضا و همچنین عدم وجود تضمین تحویل کالا اشاره نمود.

وی عنوان کرد: طی این سال ها وجود بورس کالا در بازار ها موجب شده تا قیمت ها در بازار اهن و فولاد به تعادل نسبی رسد. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که بورس کالا راه حل کشف قیمت هاست و وجودش در این بازار های امری ضروریست. از جمله مزایای آن می توان به قابل رصد بودن معاملات در این بازار اشاره نمود که موجب شده تا نهاد های نظارتی و تنظیم گر کنترلی بیشتری بر وضعیت بازار داشته باشند.

اسدالله فرشاد در رابطه با حمایت بورس کالا از تولیدات داخلی اظهار داشت: در فضای غیر شفاف امکان حمایت از تولیدات نیز و این امکان بوسیله بورس وجود دارد چرا که می تواند میان عرضه و تقاضا و حمایت از تولید داخلی توازن ایجاد کند که هم در صنایع پایین دستی و هم بالادستی قابل اجرا می باشد. همچنین بورس کالا علاوه بر نقش تنظیم بازار، با داشتن ابزار های نوین می تواند در راستای تامین مالی شرکت ها حرکت کرده و از تولید کالای ایرانی حمایت کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

هیجانات بازار مسکن با ثبات نرخ دلار فروکش می‌کند

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،  نوسانات اخیر در بازار ارز و طلا سبب شد مردم از ترس کاهش ارزش پول ملی سرمایه های خود را در بازار مسکن سرمایه گذاری کرده و با توجه به این مطلب که افزایش قیمت مسکن موجب رونق بازار مسکن نشده است، با ثبات نرخ ارز، بازار مسکن تعادل خود را به دست خواهد آورد.

باثبات بازار ارز، بازار مسکن به ثبات قبل از نوسانات خود برمی‌گردد.با توجه به اینکه قیمت بازار مسکن همانند سکه و طلا روزانه تعیین نمی‌شود و هیجان و یا ثبات آن چند ماه به ‌طول می‌انجامد، پیش‌بینی می شود که: اگر نرخ دلار به ثبات برسد بازار مسکن به شرایط سال قبل خود بازمی‌گردد وافزایش هیجانی قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در خصوص رونق بازار مسکن، گفت: اگر موج هیجانی بازار مسکن فروکش کند مردم با آرامش فکری و بدون روزشماری قیمت‌ها می‌توانند بعد از ثبات، خریدوفروش کند.

وی در خصوص افزایش نرخ آهن آلات و سایر مصالح ساختمانی و تأثیر آن بر بازار مسکن، اظهار کرد: افزایش نرخ مصالح ساختمانی در گرانی مسکن تأثیرگذار است، اما به دلیل افزایش بیش‌ازحد قیمت‌ها، گرانی این مصالح در افزایش‌های قبلی دیده‌ شده، هم‌چنین به دنبال کاهش قدرت خرید مردم، در عمل مسکن کشش افزایش دوباره قیمت را ندارد.

اما در روزهای اخیر که قیمت ارز مقداری کاهش یافته، برخی کارشناسان به اثرگذاری این روند بر بخش مسکن و کاهشی شدن قیمت‌ها معتقد هستند و برخی دیگر می‌گویند که قیمت‌ها بالا می‌رود.

افزایش قیمت دلار با افزایش قیمت مسکن همبستگی مثبتی دارد. مضافا این‌که نهاده‌های تولید مسکن مثل مصالح فلزی و اقلام وارداتی متاثر از نرخ دلار هستند که آن هم تاثیر مثبت در قیمت مسکن دارد. بنابراین رابطه ارز و مسکن به این نحو است که در کوتاه مدت که شیب افزایش قیمت دلار بالاست، مسکن  نمی‌تواند همپای آن جلو برود ولی در طولانی مدت، خود را با آن تطبیق می‌دهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

بازار مسکن در دست دلالان

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، محمدرضا ملکشاهی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بازار رها شده ی مسکن بیان کرد: حجم نقدینگی در کشور زیاد است و اگر این موضوع کنترل نشود، با ورود به هر بازاری می تواند خسارت به بار آورد. با توجه به این موضوع، تولیدکنندگان مسکن را باید از دلالان جدا کرد چون این سوداگران هستند که با ورود به حوزه مسکن موجب افزایش بی رویه قیمت ها می شوند.

وی در ادامه افزود: دولت باید در این مورد نظارت داشته باشد و برای کوتاه کردن دست دلالان از بازار اجرای قانون مالیات بر عایدی ضروری و ملزم است. در واقع دولت باید در رابطه با این موضوع لایحه ای به مجلس تقدیم کند تا مورد بررسی قرار گیرد. اگر ملیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن اعمل شود، معاملات بصورت صوری انجام خواهد شد و قیمت های واقعی رو نمایی نمی شود؛ بنابراین این نکته هم باید بررسی و کنترل گردد.

ملکشاهی با اشاره به قیمت مسکن بیان کرد: دولت در بحث کنترل قیمت مسکن بطور جدی عمل نکرده است. وقتی مسکن به حال خود رها شده و نظارت درستی بر آن نیست، مسکن با قیمت های غیرمعقول برای مصرف کننده عرضه خواهد شد. دولت حتی بر تولید و قیمت مصالح ساختمانی و همچنین قیمت آهن آلات نظارتی ندارد؛ از این رو باید برنامه ها و سیاست ها بطور جدی در این حوزه بازنگری شود.

وی تصریح کرد: برای سرمایه گذاری مردم باید بستری مناسب در نظر گرفته شود تا حجم نقدینگی کنترل گردد و ارزش پول مردم کاهش پیدا نکند. دهه های پیشین مردم سرمایه خود را در موسسات مالی، پس انداز می کردند اما امروزه خاطره خوبی در این رابطه ندارند به همین دلیل دولت باید اعتماد افزایی بیشتری انجام دهد تا بتواند نقدینگی را کنترل و بازار را به حالت عادی بازگرداند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

تاثیرات FATF بر بازار اهن و فولاد کشور

پس از تصویب لایحه FATF در مجلس شورای اسلامی، اکثر کارشناسان اقتصادی از مطلوب شدن بازار ارز خبر دادند و اظهار داشتند که به دنبال این وضعیت اقتصاد کشور وارد دوره جدیدی خواهد شد.

 تاثیرات FATF بر بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، مدیر اجرایی انجمن فولاد در رابطه با این طرح و تاثیراتش بر صادرات عنوان کرد: طرح FATF به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است اما نکته ای که وجود دارد این است که اجرای این طرح مستلزم تائید نهایی شورای نگهبان می باشد. چنانچه این طرح توسط شورای نگهبان تائید شود، صادرات کشور آسان خواهد و راه های ارتباط مالی کشور را با دیگر کشور ها تسهیل خواهد کرد. علی الخصوص در ارتباط با بسته‌های حمایتی اروپا در قبال خروج آمریکا از برجام که نقل و انتقالات مالی ایران و اروپا را نیز راحتر خواهد کرد.

وحید یعقوبی در ادامه افزود: در صورت اجرای FATF و انجام تعهدات اروپا، شاهد افزایش میزان صادرات محصولات فولادی خواهیم بود. بازار های سرمایه ای کشور، از هوشمندی بالایی برخوردارند. با توجه به موضوع تحریم ها، طی ماه های آتی احتمال کاهش صادرات فولاد ایران به دیگر کشور ها وجود دارد که در این راستا قیمت ارز در سرمایه فولادی ها علی الخصوص شرکت های بزرگ فولادی که صادر کننده نیز هستند و به عنوان سهام داران دلاری شناخته می شوند، کاهشی بوده و سهام آن ها نیز با کاهش مواجه خواهد شد.

یعقوبی تصریح کرد: در حال حاضر کشور ما با حدود ۱۰ میلیون تن مازاد عرضه مواجه است که این میزان باید صادر شود. در سال گذشته حدود ۸,۵ میلیون تن از مازاد عرضه به دیگر کشور ها صادر شد که در سال جاری باید این میزان به ۱۰ میلیون تن افزایش یابد. طی شش ماهه ابتدایی سال صنعت فولاد عملکرد مناسبی در زمینه صادرات داشته است اما ادامه این عملکرد در شش ماهه دوم به عواملی مانند تحریم‌ها و یا بسته‌های اتحادیه اروپا، تعاملات مالی نهایی چین و روسیه با ایران و عوامل سیاسی و اقتصادی بستگی دارد و تاثیر بسزایی بر این روند خواهند گذاشت. اما در حالت کلی در حدود ۱۰ میلیون تن مازاد بر نیاز داخلی داریم و می‌بایست بخش صادرات را توسعه بدهیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

تأثیر تحریم های ثانویه در بازار فولاد

کارشناسان و فعالان بازار فولاد بر این باورند که تحریم های ثانویه مهم تر از تحریم های اولیه هستند. تحریم اولیه بطور مستقیم شرکت‌ها و اشخاص آمریکایی را تحت تأثیر قرار میدهد. شرکت هایی که با کسانی که تحت تحریم آمریکا باشند از جمله ایران معامله انجام داده اند.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، هدف تحریم های ثانویه از سوی دولت آمریکا، تنبیه شرکت ها و اشخاص آمریکایی است که قانون را دور زده و در جابه جایی پول به ایران کمک می کنند؛ در واقع این اشخاص و شرکت ها شبکه پولی و اقتصاد آمریکا را دور می زنند.

با وجود اینکه شرکت های اروپایی بطور قانونی از معامله فولاد با ایران منع نشده اند، اما بانک های بسیار اندکی هستند که در چنین معامله هایی خود را دخالت دهند. مشکل اصلی معامله دلار نیست چراکه قبل از اعمال تحریم ها نیز معاملات به دلار صورت نمی گرفت ولی موضوع اصلی نحوه پرداخت است چون اگر دستگاه های نظارتی متوجه شوند که آنها با ایران معامله انجام داده اند، وارد لیست سیاه می شوند و از تجارت با آمریکایی ها منع خواهد شد.

در کنفرانس های صورت گرفته بسیاری از شرکت های آمریکایی، کانادایی و اروپایی اظهار کردند که از معامله با ایرانی ها دست کشیده اند. این تحریم زودتر آغاز شد در صورتی که تا آگوست وقت داشتند؛ به همین دلیل قیمت های تولیدکنندگان ایرانی نیز رقابتی اعلام میشد.

در این میان تنها جنوب اروپا جزء نقاطی بود که به خرید فولاد از ایران ادامه داد و همچنین بخش بزرگی از فولاد ایران در بازار صادرات به جنوب شرق آسیا به خصوص اندونزی، تایلند و فیلیپین ارسال شده است که اکنون نیز این روند ادامه دارد. بنابراین با توجه به بررسی ها، کارشناسان اعتقاد دارند که اگر تحریم های ثانویه اعمال گردد، تأثیر بیشتری بر وضعیت بازار فولاد خواهد گذاشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

کاهش عرضه پروفیل ها در بورس کالا

میزان معاملات پروفیل ها در بورس کالا به اندازه ای محدود شده است که می توانیم این بازار را یکی از مسکوت ترین بازار های فولادی در بورس کالا معرفی نماییم. آخرین عرضه این محصول به اواخر مرداد ماه باز می گردد و پس از این تاریخ دیگر هیچ عرضه ای در بازار قوطی پروفیل در بورس کالا به ثبت نرسیده است.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، کاهش میزان عرضه قوطی پروفیل ها به اندازه ای است که تمامی محصولاتش تنها در یک جدول قرار گرفته است و دیگر نیازی به ترسیم نمودار نمی باشد. همچنین در سال ۹۷ میزان عرضه پروفیل ها در بورس کالا حدود هشت هزار و ۵۳۶ تن بوده است. این در حالی است که برای لوله از ابتدای سال هیچ عرضه ای به ثبت نرسیده است. با توجه به قوانین وزارت صمت مبنی بر الزام عرضه تولیدات از مواد اولیه و محصولات میانی، باید عرضه هایی چندین برابر بیشتر از میزان فعلی به ثبت می رسید که این مهم رخ نداد.

این میزان عرضه در بورس کالا همان عرضه قطره چکانی می باشد که در شرایط فعلی برای تداوم روند کاهش قیمت ها باید از این عرضه ها جلوگیری نمود. چرا که در شرایط فعلی بازار بشدت نیازمند این گروه کالا ها می باشد. در شرایطی که الزام به عرضه در بورس کالا وجود دارد و تولیدکننده میلگرد که شمش خود را از بورس تهیه کرده‌است در حال عرضه محصولاتش می باشد، عدم عرضه پروفیل ها در بورس کالا موجب شده تا شائبه ای بوجود آید که ساده ترین آن مقاومت در برابر کاهش قیمت ها در بورس کالاست. بدین معنی که کارخانه های تولید کننده این محصول با عدم عرضه کافی در بورس کالا، موجب خواهند شد تا روند کاهش قیمت ها به کندی پیش رود.

این اتفاق را باید جدی گرفت، چراکه در شرایط فعلی مواد اولیه صنایع لوله و پروفیلبا نرخ های دستوری در بورس تعیین می شود و در حال حاضر زمان تحویل آن فرارسیده و از هم‌اکنون باید انتظار عرضه لوله و پروفیل را داشت. این در شرایطی است که طبق اطلاعات بدست آمده، آخرین عرضه پروفیل در بورس کالا ۱۷ مردادماه سال جاری بوده است. به عبارتی قریب به ۲ ماه هیچ عرضه‌ای از این گروه کالایی در بورس به ثبت نرسیده است. عدم عرضه این کالا با فرض الزام قانونی و نیاز بازار و خرید مواد اولیه از مواردی است که دنیایی ابهام را در بطن خود مخفی کرده و تنها چیزی که این ابهامات را برطرف می‌کند حجم عرضه کافی در بورس کالاست که منافع همه را در بر دارد.

 برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

بررسی وضعیت ایران در صادرات فولاد

طی جلسه ای که در کشور ترکیه با حضور تولید کنندگان و صادر کنندگان میلگرد جهانی در شهر استانبول برگزار شد، موضوع صادرات ایران با وجود تحریم های جدید امریکا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اهن پراس در اخبار بازار فولاد، اکثر کارشناسان در این اجلاس از اهمیت بیشتر تحریم های ثانویه در مقایسه با تحریم های اولیه سخن گفتند و اظهار داشتند: تحریم های اولیه ارتباط مستقیمی با شرکت ها و اشخاص امریکایی دارد که معاملات ایران را با آن ها دچار مشکل خواهد کرد. اما هدف از تحریم ها ثانویه تنبیه شرکت ها و اشخاص غیر امریکایی می باشد که در جا به جایی پول ایران به این کشور کمک می کنند و در حقیقت چرخه پولی و اقتصاد امریکا را دور می زنند.

در حال حاضر شرکت های اروپایی به طور مستقیم از معامله با ایران منع نشده اند اما بانک های معدودی هستند که معاملاتی را با ایران صورت دهند. در شرایط فعلی مشکل عدم معامله بانک ها موضوع دلار نمی باشد چرا که پیش از تحریم ها نیز این گونه معاملات با دلار صورت نمی گرفت. در چنین شرایطی مشکل نحوه پرداخت پول می باشد. چرا که اگر دستگاه های نظاری متوجه انجام این معاملات شوند، بانک ذی ربط وارد بلک لیست خواهد شد و از تجارت با امریکایی ها منبع خواهد گشت.

در این کنفرانس بسیاری از شرکت های امریکایی، کانادایی و اروپایی از عدم ادامه معاملات با ایران خبر دادند و اعلام کردند که از ابتدای ماه مه دیگر هیچ گونه معامله ای با ایران ندارند. این در حالی است که این شرکت ها تا ماه آگوست فرصت داشتد تا با ایران معاملاتی صورت دهند اما از این کار خود داری نمودند.

در این میان شاهد ادامه روند معاملات با ایران از سوی کشور های جنوب اروپا هستیم. همچنین بخش بزرگی از فولاد ایران در بازار صادرات به جنوب شرق آسیا و به ویژه تایلند، اندونزی و فیلیپین ارسال شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

بازار آهن در انتظار کاهش قیمت

پس از گذشت چندین روز از تحولات بازار ارز که هیاهوی زیادی در دیگر بازارها به راه انداخته بود، فعالان بازار آهن و متقاضیان مصرفی همچنان در انتظار کاهش قیمت به سر می برند.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طی روزهای گذشته نوسانات موجود در بازار ارز، مصرف کنندگان را بر آن داشت که تا رسیدنوضعیت بازار آهن به ثبات از خرید دست نگه دارند.

آمارهای بدست آمده از قیمت آهنطی چند روز اخیر نشان می دهد که روند بازار طبق انتظارات پیش نرفته است و تا رسیدن به یک نظم کلی زمان بیشتری نیاز است. با شروع اولین روز از هفته جاری، اکثر کارخانه ها اقدام به قیمت گذاری محصولات خود نکردند چراکه از نظر فعالان و تولیدکنندگان این حوزه، بازار در حال حاضر وضعیت نابسامانی دارد. از این رو روند مشخصی در قیمت گذاری آهن آلات مشاهده نمی گردد. کارخانه تولیدکننده میلگرد راد همدان قیمت محصولات خود را با ۱۸۰ تومان کاهش نسبت به آخرین روز هفته گذشته اعلام کرد.دیگر کارخانه های  میلگرد سازی کاهش چندانی نداشته اند.

خبر های بازار اهن حاکی کاهش ۱۰ تا ۲۰ تومانی قیمت میلگرد دیگر کارخانه ها می باشد. کارخانه میلگرد سیادن ابهر در اولین روز از هفته جاری قیمت میلگرد سایز ۱۴ خود را ۴۶۱۰ تومان اعلام نمود. همانطور که در خبر های هفته گذشته گفته شد، با توجه به روند افزایش قیمت ها قبل از کاهش نرخ دلار، نمی توان انتظار داشت که قیمت آهن آلات به یکباره افت کرده و شاهد میلگرد ۳۵۰۰ تومانی در بازار باشیم. اما آنچه مشخص است، این است که چنانچه بازار ارز همچنان تحت کنترل قرار داشته باشد، روند دیگر بازار ها از جمله اهن کاهشی خواهد ماند و قیمت ها به مرور زمان متناسب خواهد شد.

در حال حاضر بازار اهن افت نسبی داشته که پیش بینی می شود تا پایان هفته این روند شدت بیشتری یابد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

تعادل قیمت فولاد با اعتماد به عرضه و تقاضا

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص وضعیت بازار فولاد طی سال جاری بیان کرد: امسال در حدود ۲۴ تا ۲۵ میلیون تن فولاد در کشور تولید شده که حدودا ۱۳ میلیون تن آن مصرف داخلی بوده است. بنابراین با توجه به روند پیش رو، نباید در خصوص تنظیم بازار نگرانی وجود داشته باشد؛ البته این نگرانی ها زمانی ایجاد شد که کارخانجات فولادی طی دو سال گذشته با کمبود مشتری در بازار داخلی مواجه شدند و به همین دلیل کالاهای خود را صادر می کردند.

خلیفه سلطان در ادامه افزود: در سال جاری شاهد نوسانات نرخ ارز و آشفتگی بازار بودیم، در حالی که بازار می توانست به راحتی و با آرامش تنظیم شود اما این آشفتگی ها ناشی از عوامل مختلفی همچون ترس از اثرات تحریم و ... به جان بازار فولاد افتاد. در این میان متقاضیان اینطور برداشت کردند که در کشور با کمبود فولاد مواجه هستیم اما به هیچ عنوان در بازار داخلی کمبودی احساس نمی شود و امروز در مسیر آرامش قرار داریم.

وی با اشاره به بورس کالا نیز افزود: نباید این اجازه را بدهیم که عده ای از تعادل سازی اقتصاد بازار ما را دور کنند و موجب افزایش غیرمعقول قیمت ها شوند؛ به همین دلیل پیروی از اقتصاد بازار و مکانیسم عرضه و تقاضا تنها مسیر ایجاد تعادل در بازار است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز طی گفتگویی در مورد مکانیسم عرضه و تقاضا بیان کرد: اعتماد به مکانیسم عرضه و تقاضا روش ایجاد تعادل در بازار است؛ بطوریکه در بازه های زمانی مختلف برخی محدودیت ها در روند عرضه و تقاضا و قیمت فولاد در بورس کالا، اثرات دلخواه به دست نیامد اما هنگامی که محدودیت قیمت گذاری در بورس برطرف شد، شاهد بهبود قیمت ها بودیم.

منصور یزدی زاده در ادامه افزود: پس از رفع محدودیت های قیمت گذاری و برداشتن سقف رقابت، قیمت بین بورس کالا و بازار آزاد به یکدیگر نزدیک شد و این نتیجه مطلوب، حاصل اعتماد به مکانیسم عرضه و تقاضا در بورس کالا بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

سکوت مطلق بازار اهن آلات

بازار آهن الات روز گذشته را در سکوت مطلق بسر برد.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، پس از کاهش قیمت دلار در بازار ارز، شاهد سقوط قیمت اهن آلات در بازار اهن نیز بودیم. در دومین روز پس از کاهش قیمت دلار،  بازار اهن آلات در سکوت فرو رفته و قیمت ها در این بازار ثابت اعلام شد.

مدت هاست که بازار اهن آلات این آرامش را نداشته است و در حال حاضر شاهد برقراری این آرامش در بازار هستیم. در بخش میلگرد اجداراین ثبات قیمت بیش از پیش حس می شد. اکثر کارخانه های میلگرد سازی در روز گذشته نرخ هایشان ثابت بوده و تنها برخی از آن ها دچار کاهش قیمت شدند. اگر چه کاهش قیمت ها در این بازار نیز برای مصرف کننده نهایی بسیار مطلوب می باشد و موجب می شود تا از میزان نگرانی متقاضیان در این بازار کاسته شود. در حال حاضر میانگین قیمت میلگرد آجدار برای سایز ۱۴ حدود ۴۷۰۰ تومان می باشد.

بخش نبشی و ناودانی ها نیز از این امر مستثنا نبودند و در این بخش نیز روند قیمت ها بصورت ثابت و کاهشی گزارش شده است. میانگین قیمت نبشی نیز در بازار روز گذشته حدود ۴۹۰۰ تومان گزارش شده است.

خبر های بازار اهن حاکی از کاهش قیمت تیراهن ذوب آهن درب بنگاه تهران می باشد. نرخ این مقطع آهن در روز گذشته حدود ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ تومان کاهش یافت و پس از آن با نرخ های پایین تر معامله شد.

با توجه به روند قیمت ها در بازار، پیش بینی می شود بازار آهن در هفته اینده نیز همین روند را در پیش گیرد. تا زمانی که قیمت ارز دچار نوسان نباشد و هر روزه شاهد کاهش قیمت ارز در بازار باشیم، قیمت آهن آلات و محصولات فولادی نیز روز به روز کاهش می یابد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.