شرکت آهن پرایس

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

افت قیمت آهن آلات ساختمانی


اخبار بازار آهن حاکی از کاهش قیمت هاست. در طی روز های اخیر شاهد افت قیمت آهن آلات ساختمانی در بازار بودیم که این روند همچنان ادامه دارد. هر چند که این موضوع خوشایند عده ی کثیری از خریداران می باشد، اما باعث شده تا آمار مربوط به خرید فروش ها در بازار کاهش یابد. حجم معاملات اخیر بشدت کاهش یافته که این امر می تواند زمینه ی رکود در بازار آهن را شدت ببخشد. در حال حاضر به دلایل زیادی شاهد خاموشی در بازار اهن هستیم؛ از جمله : روند نزولی قیمت ها، عدم خرید های کلان از سوی کارخانه ها بمنظور تولید ماشین آلات و وسایل خانگی و ...، رکود باور نکردنی در بازار مسکن، کاهش چشم گیر فعالیت ساختمان ساز ها و ... البته لازم به ذکر است که بمنظور بهبود شرایط در بازار آهن و بازار مسکن، مسئولان اقدام به مواردی چون تسهیلات مربوط به انبوه سازان کرده اند اما این موارد نیز در حال حاضر نمیتواند چاره گشا برای از بین بردن رکود باشد.

در روز گذشته نیز قیمت آهن آلات روندی نزولی داشت و یا در بعضی از مقاطع، قیمت ها ثابت بود. از جمله آنکه در ابتدای صبح روز گذشته، قیمت پروفیل ثابت اعلام شد و فقط پروفیل صدرا، جهان و تهران شرق کاهش قیمت 20 تومانی داشت. گفتنی است به دلیل کاهش قیمت پروفیل ها، قیمت ورق سیاه نیز کاهش داشت و یا در بعضی از ضخامت ها ثابت بود. قیمت تیرآهن ها نیز کاهش 5 الی 10 تومانی داشت که این امر می تواند بازتاب کاهش قیمت شمش باشد. همچنین لازم به ذکر است که بیشتر کارخانه های تولید کننده میلگرد، قیمت های خود با 40 الی 60 تومان کاهش نسبت به قبل اعلام کردند. قیمت نبشی و ناودانی ها نیز ثابت بود.

با توجه به مطالب فوق، در حال حاضر کاهش قیمت در بازار آهن وجود دارد و شیب قیمت ها نزولی می باشد. همچنین گفتنی است که این شرایط زیاد دوام نخواهد آورد و به زودی قیمت ها افزایش یابند. همچنین در شرایط کنونی بازار، خرید آهن آلات به نفع خریدران و فروشندگان خواهد بود. زیرا بهترین زمان برای کسب سود و یک فرصت عالی می باشد. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

  • آهن پرایس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی