شرکت آهن پرایس

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

شیب قیمت ها در بازار آهن ملایم شد!

اخبار بازار آهن حاکی از ثبات قیمت ها و کاهش قیمت ها و افزایش قیمت ها می باشد! در روز های گذشته اکثر اخبار مربوط به بازار آهن بیانگر افزایش قیمت ها همراه با نوسانات بود. طی روز های گذشته شیب قیمت ها بسیار صعودی بود و خبری مبنی بر کاهش قیمت در بازار نبود. اما در روز گذشته قیمت تیرآهن های ذوبی و متفرقه کاهش یافت، قیمت میلگرد و نبشی و ناودانی در بعضی از کارخانه ها و برند مختلف ثابت بود و قیمت پروفیل ها همچنان رو به بالا و افزایشی بود. قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان حدود 5000 تومان کاهش و تیرآهن های متفرقه 5 الی 15 هزار تومان کاهش داشت. البته لازم به ذکر است که کاهش قیمت تیرآهن در انبار و بازار های تهران می تواند به دلیل وارد شدن بار جدید به بازار و افزایش میزان عرضه باشد.

گزارشات و برسی ها حاکی از آن است که در طول یک ماه گذشته زمینه ی بار های مختلف تیرآهن در بعضی از سایز ها و برند ها بسیار کم شده بود. در هر حال اگر روند بازار و شیب قیمت ها در روز های آینده بخواهد صعودی باشد، هم اکنون شرایط بسیار مطلوبی برای خرید تیرآهن است. زیرا در حال حاضر فقط تیرآهن ها کاهش قیمت دارند.

قیمت میلگرد آجدار در روز گذشته ثابت بود. در واقع بیشتر کارخانه ها، قیمت های اعلامی خود را ثابت اعلام کردند؛ اما میلگرد شاهرود - میلگرد حسن رود و میلگرد آناهیتا گیلان حدود 20 تومان در هر کیلو افزایش قیمت داشت. در سه هفته ی اخیر قیمت آهن آلات روند افزایشی داشت و قیمت ها بطور چشم گیری در حال افزایش بودند. این افزایش قیمت ها منجر شد تا همه ی محصولات آهنی و در همه ی سایز ها افزایش قیمت پیدا کنند. اما نکته قابل توجهی که وجود دارد، این است که قیمت میلگرد ها با روند بازار همراه شد و سیر صعودی را به خود گرفت، اما در حال حاضر شاهد ثبات قیمت میلگرد در بازار هستیم. 

این امر می تواند متاثر از کاهش قیمت شمش در بازار باشد. زیرا مواد اولیه ی تیرآهن و میلگرد از شمش می باشد که در روز های گذشته قیمت شمش نیز افزایش یافته بود. اما در شرایط کنونی با کاهش قیمت شمش و به ثبات رسیدن قیمت های فولاد و آهن و شمش در سطح جهانی می توان انتظار داشت که تا یکی دو ماه آینده قیمت ها ثابت باشند یا تنها تغیرات قیمت اندکی را داشته باشند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

  • آهن پرایس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی