شرکت آهن پرایس

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

اجاره بها همچنان می تـازد !


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ بنابر اعلام بانک مرکزی قیمت مسکن در آذرماه 10 درصد افزایش یافته و بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی نیز متوسط اجاره بها در تهران 7 درصد بیشتر شده است. این آمار نشان می دهد افزایش فشارها بر اقشار مستأجر و افراد بدون خانه ملکی است.
مجید کیانپور ، نایـب رئیس کمیسیون عمران مجلس در مورد افزایش قیمت مسکن بیان کرد: کاهش تولید مسکن طی سال های گذشته باعث شده تا اکنون قیمت مسکن و اجاره بها بیشتر از نرخ تورم رشد داشته باشد. زمانی ما می توانیم از رونق مسکن صحبت کنیم که تعداد معاملات ملکی افزایش داشته باشد ولی نرخ مسکن افزایش پیدا نکند.
وی با اشاره به اینکه کاهش تولید مسکن منجر به حباب قیمتی در این بازار شده است ، تصریح کرد: تقاضای مسکن سالانه یک میلیون واحد است که سالانه 400 هزار واحد بیشتر ساخته نمی شود که فشار این کاهش تولید به بخش اجاره بها وارد می شود. برای تولید مسکن ، دولت باید سیاست های حمایتی را در نظر داشته باشد که هم حباب قیمتی را کنترل کند و هم مانع رشد بی رویه نرخ اجاره بها شود. این افزایش قیمت مسکن قابل پیش بینی بود و تا شهریور سال آینده هم ادامه دارد بنابراین اگر کنترل نشود دوباره وارد دوران رکود خواهیم شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

  • آهن پرایس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی