شرکت آهن پرایس

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

تاثیر گذاری سنگ آهن در تولید فولاد

در حال حاضر دولت ایران سیاست گذاری مشخصی برای تعیین قیمت سنگ آهن ندارد و همچنین سیاست های بلند مدتی برای این مورد تعیین نشده است. این موضوع در حالی است که برای بهبود در فرایند تولید فولاد، برنامه های دقیق و درست در این زمینه بسیار مهم است. زیرا سنگ آهن یکی از مهم ترین عامل های حیاتی برای تولید فولاد بشمار می رود.

در شرایط فعلی، ایران از تعرفه های وارداتی بشدت محافظت می کند در حالیکه سنگ آهن مرغوب و با کیفیت که برای تولید آهن اسفنجی استفاده می شود، در اختیار تولید کنندگان فولاد ایران قرار دارد. با توجه به اینکه برای تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالا تولید کنندگان باید هزینه های زیادی را بپردازند، بهره وری از نیروی کار یکی از بهترین اقدامات در این راستا خواهد بود.

در این خصوص رییس خانه معدن پیش بینی از وضعیت تقاضای سنگ‌آهن داشت و عنوان کرده که افزایش تقاضای داخلی برای تولید سنگ آهن با احتمال زیادی تشدید خواهد شد زیرا ایران خواستار سه برابر کردن تولید فولاد در 10 سال آینده است.برنامه‌ریزی برای تولید 55 تا 60 میلیون تن فولاد تا سال 1404 باید در حالی مطرح شود که زیرساخت‌های آن فراهم شده و با توجه به مشکل آب نیز ممکن است تغییراتی در جانمایی کارخانه‌های فولاد صورت گیرد چراکه چالش دیگر درصنعت فولاد کشور این است که آیا جانمایی صورت گرفته برای احداث این کارخانه ها درست بوده یا اینکه برخی کارخانه های جدید الاحداث به دلیل جانمایی نامناسب نمی توانند پس از بهره برداری نرخ بازگشت سرمایه را تامین کرده و محصولی رقابتی را وارد بازار کنند؟

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

  • آهن پرایس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی