شرکت آهن پرایس

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

کاهش قیمت مجدد در بازار سنگ آهن

در بازار واردات چین سنگ آهن به روند نزولی اخیر ادامه داده این بار شاخص قیمت موسسه پلاتس برای خلوص 62 درصد با 60 سنت افت به 75.95 دلار هر تن خشک رسیده است. در بورس سنگاپور نیز قیمت قرارداد سواپ سپتامبر 1.55 دلار افت داشته و 74.05 دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شد. با وجود بهبود شرایط خرید و فروش سنگ اهن در چین، قیمت این محصول بار دیگر با کاهش مواجه شد. همچنین قیمت بیلت با کاهش 15 دلاری مواجه شده و باعث شده تا در یک روز بازار سنگ آهن روند نزولی به خود گیرد. 

در حال حاضر میزان خرید سنگ آهن بالا بوده و موجودی 45 بندر در چین از روز جمعه میزانی در حدود 1 میلیون تن کاهش پیدا کرده است و میزان 137 میلیون و 400 هزار تن سنگ آهن در انبارها موجود مانده است. اگرچه این میزان همچنان در مقایسه با سال گذشته حدود 30 میلیون تن بیشتر است. در شرایطی که سه روز است نرخ سنگ آهن در چین با کاهش روبه رو شده است، اما فعالا این بازار بر این عقیده اند که این وضعیت موقتی است، دلیل آنها این است که شرایط تقاضای فولاد در بازار مطلوب بوده و بازار زیرساخت ها در چین فعال هستند. در این مدت هم میزان تولید فولاد چین از مقدار نرمال بیشتر بوده است.

کارخانه ها نسبت به ماندگاری افزایش قیمت های اخیر بازار های فولاد تردید داشتند از این رو خرید سنگ آهن را کاهش دادند. میلگرد هم در بازار شانگهای 7.5 دلار افت داشته 582.10 دلار هر تن شده است. ظاهرا قیمت فولاد به اوج رسیده و این امر فعالان بازار سنگ آهن را نیز نگران کرده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

  • آهن پرایس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی