شرکت آهن پرایس

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

آهن پرایس مرجع معتبر اطلاعاتی و مبادلاتی صنعت آهن و فولاد کشور

بیشترین سود در بازار آهن و فولاد

طی آخرین نشست خبری که رئیس اتحادیه آهن داشت، اعلام کرد: باتوجه به آن که از ابتدای سال جاری تغیرات قیمت را در بازار اهن داشتیم، بسیار بعید به نظر می رسد که تغیرات زیادی در آینده داشته باشیم. البته آنچه که از شواهد پیداست قیمت شمش از ابتدای ماه خرداد سال جاری تا کنون افزایش قیمت 70% را داشته است که این موضوع بیانگر آن است که بیشترین سود در بازار آهن و فولاد، عاید تولید کنندگان شمش و اسلب بوده است.

وی همچنین افزود : ما با مشکلاتی اعم از عدم هماهنگی قیمت میلگرد با قیمت شمش هستیم. بدین منظور که وقتی تولید کنندگان میلگرد شمش را با قیمت 2340 تومان خریداری می کنند، باید قیمت های اعلامی خود را برای فروش میلگرد 2600 تومان اعلام کنند. اما در حال حاضر ما شاهد آن هستیم که در بازار اکثر تولید کنندگان میلگرد های خود را با قیمت 2400 الی 2500 تومان به فروش می رسانند. پس واضح است که چرا ما می گوییم بیشترین سود در این بازار مربوط به تولید کنندگان شمش و اسلب می باشد.

رییس اتحادیه آهن ادامه داد : پیش بینی میشود به زودی شاهد خارج شدن صنعت فولاد کشورمان از دوره رکود باشیم. زیرا بخش مسکن و ساختمان دچار حرکت شده و واحد های احداثی نیز با روند بهتری به فروش می رسند. البته لازم به ذکر است که افزایش قیمت ها در بازار آهن متاثر از بازار های جهانی بوده. رییس اتحادیه مزبور معتقد است: امروز بدلیل کاهش مصرف داخلی آهن وفولاد ، صادرات فولاد کشور افزایش یافته و چنانچه میزان مصرف آهن و فولاد به سطح سالهای 92- 1391 می رسید، امکان صادرات در این بخش نداشتیم. وی تصریح کرد: پیش بینی شده امسال میزان صادرات فولاد به بیش از هشت میلیون تن برسد و چنانچه شرایط مساعد باشد، دستیابی به 10 میلیون تن، دور از انتظار نیست.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

  • آهن پرایس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی